Teleinformatyka to gałąź informatyki zajmująca się technologią przesyłu informacji i narzędziami logicznymi do sterowania przepływem i transmisją danych. Kierunek jest połączeniem elektroniki oraz informatyki, a jego absolwent zostanie ekspertem w dziedzinie sieci teleinformatycznych.
W wyniku kształcenia w zawodzie teleinformatyk uczeń będzie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- montowanie komputerów,
- instalowanie systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego i narzędziowego,
- diagnozowanie stanu technicznego komputerów oraz dokonywanie ich przeglądów,
- napraw i modernizacji, projektowanie sieci komputerowych dla małych i średnich przedsiębiorstw,
- budowanie i uruchamianie sieci komputerowych, zabezpieczanie sieci,
- montowanie łączy teletransmisyjnych oraz podzespołów i urządzeń sieci teleinformatycznej,
- obsługa, eksploatacja i konserwacja urządzeń sieciowych,
- sprawdzanie stanu technicznego łączy transmisyjnych i urządzeń sieciowych,
- obsługa, diagnozowanie i naprawa telefonów komórkowych,
- sporządzanie ofert cenowych urządzeń i usług teleinformatycznych,
- obliczanie kosztów eksploatacji komputerów i sieci,
- prowadzenie dokumentacji rozliczeniowej sprzedaży usług sieciowych.
Perspektywa edukacyjna: szkoła policealna, KKZ, studia kierunkowe.
Technik teleinformatyk może być zatrudniony:
- w przedsiębiorstwach korzystających informacji w formie elektronicznej,
- w firmach montujących i sprzedających komputery,
- w organach administracji publicznej, przedsiębiorstwach eksploatujących systemy teleinformatyczne,
- w firmach świadczących usługi teleinformatyczne w zakresie telekomunikacji oraz budowy i eksploatacji systemów teleinformatycznych,
- w różnych jednostkach na stanowisku administratora sieci komputerowych,
- w firmach montujących i naprawiających telefony komórkowe,
w firmach projektujących i wdrażających nowoczesne rozwiązania teleinformatyczne.