Symbol cyfrowy zawodu 333906
Technik organizacji reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. Jest zawodem szerokoprofilowym łączącym wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Tak szeroki zakres wiedzy i umiejętności umożliwia absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej.Kwalifikacje wyodrębnione w zawodzie:
- Sprzedaż produktów i usług reklamowych
- Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej
Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY potrafi:
- planować i organizować działalność reklamową i promocyjną,
- określać cele reklamowej działalności przedsiębiorstwa,
- sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
- stosować różne formy reklamy w kampaniach reklamowych,
- planować i dokonywać zakupu przestrzeni reklamowej w mediach,
- nadzorować proces produkcji reklamy oraz prac podwykonawców,
- stosować metody badań rynku reklamy,
- testować projekty i przekazy reklamowe przed publikacją,
- oceniać wartość przygotowanych reklam,
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
- wykorzystywać specjalistyczne programy komputerowe wspomagające organizację kampanii reklamowej,
- opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych i promocyjnych,
- prowadzić negocjacje, rozmowy handlowe oraz współpracować z klientami,
- przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych.
- technik organizacji reklamy,
- specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży),
- specjalista do spraw public relations,
- specjalista do spraw reklamy,
- administrator produkcji filmowej,
- handlowiec,
- organizator usług sprzedaży internetowej,
- przedstawiciel handlowy,
- telemarketer - sprzedawca na telefon.