Budżet projektu: 65 425,00 EUR
Okres realizacji: 01.08.2017 r. – 31.07.2019 r.
Celem głównym projektu, skierowanym do 24 uczniów, przewidzianym do realizacji na przestrzeni 24 m-cy, było:
- nabywanie lub doskonalenie posiadanych umiejętności - kompetencji ogólnych i zawodowych;
- wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych dla podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- wspieranie rozwiązań zwiększających przejrzystość i uznawalność kwalifikacji zawodowych w krajach europejskich, a głównie w Polsce;
- promowanie innowacyjnego podejścia do edukacji i doskonalenia zawodowego, w taki sposób, aby kształcenie zawodowe w szkole jak najpełniej odpowiadało potrzebom rynku pracy;
- promowanie i wspieranie mobilności uczniów i absolwentów szkoły na europejskim rynku pracy, aby zdobywali nowe kwalifikacje w czasie staży i praktyk zawodowych oraz doskonalili swoje umiejętności według nowoczesnych standardów;
- kształtowanie otwartości i wrażliwości międzykulturowej;
- zachęcenie do nauki języków obcych;
- kształtowanie umiejętności adaptowania się do warunków życia i pracy w różnych krajach europejskich;
- rozwijanie międzynarodowej współpracy i wymiana doświadczeń z organizacjami partnerskimi.
W ramach zakończonego projektu:
- 10 uczniów i uczennic kształcących się w zawodach elektryk i fryzjer uczestniczyło w stażach zagranicznych w firmach w Bolonii we Włoszech;
- 14 uczniów i uczennic kształcących się w zawodach elektryk, fryzjer i ślusarz uczestniczyło w stażach zagranicznych w firmach Schkeuditz i w Lipsku w Niemczech;
- 24 uczniów podniosło umiejętności zawodowe
- 24 uczniów podniosło umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim;
- 24 uczniów nabyło umiejętności posługiwania się językiem niemieckim lub włoskim;
- uczniowie uczestniczący w stażach odwiedzili wiele ciekawych miejsc takich jak Bolonia, Wenecja, Florencja, Berlin, Drezno, Lipsk.
Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z prezentacjami uczestników stażu zagranicznego w Schkeuditz w Niemczech:
Codziennie od poniedziałku do piątku udajemy się na praktyki.
Ślusarze udaję się na zajęciach, które odbywają się w warsztatach w Vitalisie. Wycinają, tną, spawają i szlifują tworząc różne rzeczy z metalu, np wieszak.
Elektrycy, również w warsztatach w Vitalis uczą się kłaść kable, łączyć je z włącznikami, uczą się się odczytywać rysunki techniczne.
Fryzjerki w salonach fryzjerskich asystują pracownikom przy wykonywaniu zabiegów fryzjerskich, powoli włączając się w wykonywanie kolejnych zadań.
W trakcie praktyk cały czas ćwiczą język.
Wolny czas spędzamy zwiedzając okolice. Ostatnio spacerowaliśmy po Lipsku.
Miejsca, które odwiedziliśmy to tzw. drapacze chmur Lipska o wysokości 36 pięter i 146 m, skąd podziwialiśmy panoramę miasta.
Następnie udaliśmy się do. Kościoła św. Mikołaja, z którym był związany Jan Sebastian Bach oraz do Kościoła św. Tomasza. Kolejnym etapem było Muzeum Grassii, w którym znajduje się muzeum etnograficzne, instrumentów muzycznych oraz sztuki stosowanej.
Bardzo ciekawy jest również mural Lipski mający ogromną wartość historyczną symbolizujący walkę o wolność.
W sobotę, 17.02.2018 r., odwiedziliśmy kilka ciekawych miejsc Bolonii. Bazylika Santo Stefano, otoczona jest małym niezwykle okazałym ryneczkiem, budynki w około są nieco niższe od wielu budynków Bolonii. Wychodząc do środka widzimy skromny kościółek lecz kierując się na lewą stronę ołtarza można dostrzec małe przejście które prowadzi do muzeum grobowców, otoczonych krużgankami atrium.
Ratusz Palazzo del Comune wewnątrz można zobaczyć pozostałości archeologiczne z czasów Etrusków, można je zobaczyć przez szklaną posadzkę oraz zejść do podziemi. Na wyższych kondygnacjach znajduje się biblioteka oraz strefa kultury.
Kolejne miejsce, które odwiedziliśmy to Bazylika San Petronia.
Miejscem przy którym można spotkać najwięcej turystów to widoczne już z Piazza Maggiore dwie wieże Asinelli i Garisenda z której widać przy słonecznym dniu widać całą Bolonię.
Na uwagę zasługuje również Biblioteka archeologiczna wraz z salą projekcyjną i muzeum.
Wszystkie odwiedzone przez nas miejsca przybliżyły nam historię i kulturę Włoch.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec